ටයිටැනික් සබ්මැරීනය ගැන මෙතෙක් නොඇසූ කනගාටුදායක ආරංචියක්.. සිදුවූ දේ ගැන සියලු විස්තර මෙන්න.(PHOTOS/VIDEO)

American Express TN Weather Canada Weather World
By Aruna Jun 23, 2023 12:14 AM GMT
Report

අතුරුදන්වූ ටයිටන් කුඩා සබ්මැරීනය ව්‍යසනකාරී පිපිරීමකට ලක්ව ඇති බව අමෙරිකානු වෙරළාරක්ෂක බලකාය පවසනවා.

ඒ අනුව එම කුඩා සබ්මැරීනය තුළ ගමන් කරමින් සිටි පුද්ගලයින් පස් දෙනාම ජීවිතක්ෂයට පත්ව ඇති බවයි ඔවුන් වැඩිදුරටත් පවසන්නේ.

එසේම ඇමෙරිකානු වෙරළාරක්ෂක බලකාය වැඩිදුරටත් ප්‍රකාශ කර ඇත්තේ, අදාළ ටයිටන් සබ්මැරීනය සෙවීමේ දැවැන්ත මෙහෙයුම් කටයුතු මේ වන විට අවසන් කර ඇති බවයි.

කැනේඩියානු නෞකාවක මෙහෙයුම් කටයුතු අතරතුරදී ටයිටැනික් නෞකාව මුහුදුබත් වී ඇති ස්ථානය ආසන්නයේදී ටයිටන් කුඩා සබ්මැරීනයේ පසුපස කොටසක් සොයාගැනීම හරහා මෙම මෙහෙයුම අවසන් කිරීමට තීරණය කර තිබේ.

මේ අනුව ලෝකයේම අවධානය මේ වන විට යොමුවී ඇති ටයිටැනික් සබ්මැරීනය පිළිබඳව වැඩිදුර තොරතුරු සොයන්නට ගගන ජාත්‍යන්තර මාධ්‍ය වාර්තාවක්ද උපුටා ගන්නා ලදි.

එහි මෙසේ සඳහන් විය. ටයිටැනික් නෞකාවට යාත්‍රා කළ ගිල්විය හැකි ප්‍රදේශයේ, එහි මව් නෞකාව සමඟ සම්බන්ධතා නැති වූ විට එය කිමිදෙමින් තිබූ ප්‍රදේශයේ පිපිරීමකට අනුරූප වන ධ්වනි අත්සනක් එක්සත් ජනපද නාවික හමුදාව විසින් අනාවරණය කර ගත් බව නාවික හමුදාවේ ජ්‍යෙෂ්ඨ නිලධාරියෙක් ජාත්‍යන්තර මාධ්‍යයට පවසා තිබේ.

නාවික හමුදාව වහාම එම තොරතුරු සෝදිසි මෙහෙයුමට නායකත්වය දෙන ස්ථානාධිපතිවරුන් වෙත දැනුම් දුන් අතර එය සෝදිසි කිරීමේ ප්‍රදේශය පටු කිරීමට යොදා ගත් බව නිලධාරියා පැවසීය.

නමුත් පිපිරීමේ ශබ්දය "නිශ්චිත නොවන" බවට අධිෂ්ඨාන කර ඇති අතර, ගිල්විය හැකි බව සොයා ගැනීමට බහුජාතික ප්රයත්නයන් සෙවීම් සහ ගලවා ගැනීමේ උත්සාහයක් ලෙස දිගටම පැවතුනි.

“ජීවිතයක් බේරා ගැනීමේ ඕනෑම අවස්ථාවක් මෙහෙයුම දිගටම කරගෙන යාම වටී,” නිලධාරියා පැවසීය.

වෝල් ස්ට්‍රීට් ජර්නලය මුලින්ම වාර්තා කළේ නාවික හමුදාව විසින් ලබාගත් ධ්වනි අත්සන ගැන ය.

එම තීක්ෂ්ණ බුද්ධිය පැමිණෙන්නේ ගිල්විය හැකි "ව්‍යසනකාරී පිපිරීමකට" ගොදුරු වූ බව එක්සත් ජනපද වෙරළාරක්ෂක බලකාය නිවේදනය කළ දිනයේම ය.

උතුරු අත්ලාන්තික් සාගරයේ අඩි 13,000 ක් පමණ ගැඹුරින් පිහිටි ටයිටැනික් නෞකාවේ සිට අඩි 1600 ක් පමණ දුරස්ථව ක්‍රියාත්මක වන වාහනයකින් අතුරුදන් වූ ගිල්විය හැකි වලිග කේතුව සහ අනෙකුත් සුන්බුන් සොයා ගන්නා ලදී.

"මෙය මුහුදු පත්ලේ ඇදහිය නොහැකි තරම් සමාව දිය නොහැකි පරිසරයක් වන අතර සුන්බුන් යාත්‍රාවේ ව්‍යසනකාරී පිපිරීමකට අනුකූල වේ" යනුවෙන් එක්සත් ජනපද වෙරළාරක්ෂක බලකායේ රියර් ඇඩ්ම් ජෝන් මෝගර් බ්‍රහස්පතින්දා ප්‍රවෘත්ති සාකච්ඡාවකදී වාර්තාකරුවන්ට පැවසීය. 

සජීවී ටයිටැනික් ගිල්විය හැකි යාවත්කාලීන අනුගමනය කරන්න එක්සත් ජනපද නාවික හමුදාවේ ගැලවීමේ මෙහෙයුම් සහ සාගරය පිළිබඳ අධ්‍යක්ෂ පෝල් හැන්කින්ස් පවසන පරිදි, “ටයිටන්” ලෙස හඳුන්වන ගිල්විය හැකි ප්‍රධාන සුන්බුන් පහක් ප්‍රදේශයෙන් හමු වූ අතර පීඩන කඳේ එක් එක් කෙළවර වෙනස් ස්ථානයක තිබී හමු විය.

ඉංජීනේරු. වහාම පවුල්වලට දැනුම් දුන් බව මෝගර් පැවසීය. ප්‍රවෘත්ති සාකච්ඡාවට මිනිත්තු කිහිපයකට පෙර, ගැඹුරු මුහුදේ ගිල්විය හැකි නෞකාව ක්‍රියාත්මක කළ සමාගම වන OceanGate Expeditions, යානයේ සිටි මිනිසුන් පස්දෙනා ශෝකයට පත් කරමින් ප්‍රකාශයක් නිකුත් කළේය.

"අපගේ ප්‍රධාන විධායක නිලධාරී ස්ටොක්ටන් රෂ්, ෂාසාඩා ඩාවුඩ් සහ ඔහුගේ පුත් සුලේමන් ඩාවුඩ්, හමිෂ් හාඩින් සහ පෝල්-හෙන්රි නර්ජොලට් කනගාටුදායක ලෙස අහිමි වී ඇති බව අපි දැන් විශ්වාස කරමු" යනුවෙන් OceanGate නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් කියා සිටියේය.

“මෙම මිනිසුන් සැබෑ ගවේෂකයන් වූ අතර ඔවුන් ත්‍රාසජනක ස්වභාවයක් සහ ලෝකයේ සාගර ගවේෂණය කිරීමට සහ ආරක්ෂා කිරීමට ගැඹුරු ආශාවක් බෙදා ගත්හ.

මෙම ඛේදජනක කාලය තුළ අපගේ හදවත් මෙම ආත්ම පහ සමඟ සහ ඔවුන්ගේ පවුල්වල සෑම සාමාජිකයෙකු සමඟම ඇත.

ඔවුන් දන්නා හඳුනන සෑම කෙනෙකුටම ඔවුන් ගෙනා ජීවිතය අහිමි වීම සහ ප්‍රීතිය ගැන අපි ශෝක වෙමු. ” ටයිටැනික් නෞකාවේ සුන්බුන් ගවේෂණය කිරීම සඳහා ටයිටන් නැව බැසීමට පටන් ගත් ඉරිදා ආරම්භ වූ කතාවකින් මෙම ප්‍රවෘත්තිය අවසන් වේ.

මෙම ගවේෂණය "එදිනෙදා ජීවිතයෙන් බැහැරව ගොස් සැබවින්ම අසාමාන්‍ය දෙයක් සොයා ගැනීමට අවස්ථාවක්" ලෙස බිල්පත් කර ඇති අතර එක් එක් සහභාගිවන්නෙකුට ඩොලර් 250,000ක් වැය වන බව OceanGate හි වෙබ් අඩවියේ සංරක්ෂිත අනුවාදයක් පෙන්වයි.

කෙසේ වෙතත්, අවහිර වූ යාත්‍රාව එහි කිමිදීමට පැය 1 යි මිනිත්තු 45 කින් පමණ එහි මව් නෞකාව සමඟ සම්බන්ධතා නැති වූ අතර බලාපොරොත්තු වූ පරිදි මතුපිටට නොපැමිණීම, නිව්ෆවුන්ඩ්ලන්ඩ් සිට ගිණිකොන දෙසින් සැතපුම් සිය ගණනක් දුරස්ථ ප්‍රදේශයක පුළුල් සෙවීම් සහ ගලවා ගැනීමේ මෙහෙයුමක් ආරම්භ කළේය.

ටයිටැනික් නෞකාව අයිස් කුට්ටියක ගැටී එහි මංගල ගමනේදී ගිලී 1500කට අධික පිරිසක් මිය ගොස් සියවසකට වැඩි කාලයකට පසුව එහි පවතින ආකර්ෂණය මෙම ගවේෂණයෙන් පිළිබිඹු වේ.

බ්ලූ ඔරිජින් හි අභ්‍යවකාශ ගුවන් ගමන් හෝ එවරස්ට් කන්ද වෙත මාර්ගෝපදේශ සංචාර නැගීම සමඟින් මෙම ගමන ධනවත් ත්‍රාසජනක සංචාරක ව්‍යාපාරයේ වර්ධනය වන ව්‍යාපාරයේ කොටසක් විය.

යාත්‍රාව කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීම සේවකයින්ගෙන් සහ අනෙකුත් කර්මාන්ත නායකයින්ගෙන් ආරක්ෂාව සඳහා OceanGate හි ප්‍රවේශය පිළිබඳ විවේචන අලුත් කළේය.

රාත්තල් 23,000ක් බරැති ගැඹුරු මුහුදේ යාත්‍රාව කාබන් ෆයිබර් සහ ටයිටේනියම්වල පර්යේෂණාත්මක සංයෝගයකින් සාදන ලද අතර වීඩියෝ ක්‍රීඩා පාලකයක් වැනි තීරණාත්මක අඩු තාක්‍ෂණික කොටස් මත රඳා පැවතුනි.

හරියටම සිදුවූයේ කුමක්ද සහ එය නැවත සිදුවීමෙන් වළක්වා ගන්නේ කෙසේද යන්න ඇතුළුව තවත් ප්‍රශ්නවලට පිළිතුරු සැපයීම නිලධාරීන්ට දැන් පැවරෙනු ඇත.

දිනක දැවැන්ත සෙවීමක් OceanGate Titan ගිල්විය හැකි යානය දින නොකළ ඡායාරූපයක දක්නට ලැබේ. OceanGate/FILE වෙතින් OceanGate Titan ගිල්විය හැකි යානය දින නොකළ ඡායාරූපයක දක්නට ලැබේ.

ජාත්‍යන්තර සෙවීම් සහ ගලවා ගැනීමේ ප්‍රයත්න පසුගිය දින කිහිපය තුළ ඉහළ ගියහ.

යාත්‍රාව සහ එහි මව් නෞකාව වන Polar Prince අතර අවසන් සන්නිවේදනය ඉරිදා පෙරවරු 11:47 ට සිදු විය. දිය යට ජීපීඑස් නොමැතිව, ගිල්විය හැකි යානය මෙහෙයවනු ලැබුවේ මතුපිට නෞකාවෙන් ලැබෙන කෙටි පණිවිඩ මගිනි.

දුරස්ථව ක්‍රියාත්මක වන වාහනයක් මුහුදු පත්ලේ ගිල්විය හැකි දේ සොයමින් සිටි බව එක්සත් ජනපද වෙරළාරක්ෂක බලකායේ ඊසානදිග දිස්ත්‍රික්කය බ්‍රහස්පතින්දා උදෑසන ට්වීට් කළේය.

ගුවන් යානා සෙවුම් කලාපය ද පරිලෝකනය කළ අතර ප්‍රංශ යාත්‍රාවකින් ROV ද යොදවා ඇති අතර, පසුගිය වසරේ ටයිටැනික් සුන්බුන් අඩවිය සිතියම් ගත කළ කණ්ඩායම වන මැගෙලන් වෙතින් උපකරණ සහය වීමට එම ස්ථානයට යොමු විය. මෙම සතිය මුලදී, අතුරුදහන් වූ යාත්‍රාවේ පවුලේ අයට සහ මිතුරන්ට බලාපොරොත්තුවක් ලබා දුන් අවස්ථා තිබුණි.

දැවැන්ත සෙවුම් ප්‍රදේශයේ සෝනාර් මගින් අඟහරුවාදා සහ බදාදා දිය යට ශබ්දයක් අනාවරණය වූ නමුත් ඒවායේ මූලාරම්භය පැහැදිලි නැත.

අඟහරුවාදා ශබ්ද මුලින්ම සෑම විනාඩි 30 කට වරක් පැමිණි අතර පැය හතරකට පසුව නැවත ඇසුණු බව සෙවීමේ අභ්‍යන්තර එක්සත් ජනපද රජයේ සංදේශ යාවත්කාලීන කිරීමකට අනුව.

බ්‍රහස්පතින්දා එම ඝෝෂාවන් ගැන විමසූ විට, Mauger පැවසුවේ, "මුහුදු පතුලේ ඇති ශබ්දය (සහ) අතර කිසිදු සම්බන්ධයක් ඇති බවක් නොපෙනේ" යනුවෙනි.

සෙවීම් ප්‍රයත්නයන් පුරාවටම ඇසුණු පහරවල්වල ශ්‍රව්‍ය අත්සන් සහ අනෙකුත් ධ්වනි දත්ත විශ්ලේෂණය කිරීමට එක්සත් ජනපද නාවික හමුදාව උදව් කළ බව නාවික හමුදා නිලධාරියා ප්‍රකාශ කර තිබේ.

ඒවා කිසියම් ආකාරයක ස්වභාවික ජීවිතයක් හෝ වෙනත් නැව් සහ යාත්‍රා විසින් නිකුත් කරන ලද ශබ්ද සෙවීමේ ප්‍රයත්නයේ කොටසක් විය හැකි බව නිලධාරියා පැවසීය.

එක්සත් ජනපද නාවික හමුදාව විසින් ලබා ගන්නා ලද පිපිරීමේ ශබ්දය දිය යට නාවික හමුදාවේ ධ්වනි සවන්දීමේ පද්ධතියක කොටසක් ලෙස සංවේදක ජාලයකින් පැමිණි බව නිලධාරියා පැවසීය.

OceanGate නෞකාවේ ආරක්ෂාව පිළිබඳ ප්‍රශ්නවලට මුහුණ දෙයි බදාදා නිකුත් කරන ලද කැනේඩියානු සන්නද්ධ හමුදා මෙහෙයුම් වීඩියෝවක තිර පිටපතක් OceanGate Titan ගිල්විය හැකි සෙවුම් උත්සාහයන් පෙන්වයි.

කැනේඩියානු සන්නද්ධ හමුදා බදාදා නිකුත් කරන ලද කැනේඩියානු සන්නද්ධ හමුදා මෙහෙයුම් වීඩියෝවක තිර පිටපතක් OceanGate Titan ගිල්විය හැකි සෙවුම් උත්සාහයන් පෙන්වයි.

ටයිටන් නැව පුපුරා යාම සහ එහි සිටි අය මිය යාම නිසා එහි ක්‍රියාකරුගේ ආරක්‍ෂිත ක්‍රියා පටිපාටි අන්වීක්ෂ යටතට පත් කර ඇත.

OceanGate Expeditions හි ප්‍රධාන විධායක නිලධාරී රෂ්, 2021 දී මෙක්සිකානු සංචාරක බ්ලොග්කරුවෙකුට පැවසුවේ තමාට නීති කඩ කළ නවෝත්පාදකයෙකු ලෙස හැඳින්වීමට අවශ්‍ය බවයි.

"මම හිතන්නේ (එක්සත් ජනපද හමුදාවේ) ජෙනරාල් (ඩග්ලස්) මැක්ආතර් පැවසුවේ, 'ඔබ කඩ කළ නීති නිසා ඔබව මතකයි'," ජූලි මාසයේදී නවත්වන ලද උත්සාහයක් ඇතුළුව ටයිටැනික් වෙත ඔහුගේ සංචාරය ලේඛනගත කළ ඇලන් එස්ට්‍රාඩාට රෂ් පැවසීය.

2022 සාර්ථක සංචාරයකට පෙර 2021. "මෙය කිරීමට මම සමහර නීති කඩ කර ඇත," රෂ් වැඩිදුරටත් පැවසීය.

අවම වශයෙන් වසර ගණනාවකට පෙර OceanGate හි හිටපු සේවකයින් දෙදෙනෙකු භාවිතා කරන ලද ද්‍රව්‍යවල thickness ණකම සහ පරීක්ෂණ ක්‍රියා පටිපාටි ඇතුළුව යාත්‍රාවේ බඳ පිළිබඳ ආරක්ෂාව පිළිබඳ ගැටළු ප්‍රකාශ කළ බව ඉගෙන ගෙන ඇත.

කර්මාන්තයේ ප්‍රමුඛයෙකුට අනුව, යාත්‍රාවේ ස්වේච්ඡා, දැඩි ආරක්ෂණ සමාලෝචනයක් ප්‍රතික්ෂේප කිරීම මගින් OceanGate Expeditions කර්මාන්ත සම්මතයන්ගෙන් ඈත් විය.

සමාගම සහතික කිරීමේ සමාලෝචනයක් අනුගමනය කළේ නම්, "මේවායින් සමහරක් මග හැරිය හැක" යනුවෙන් සමුද්‍ර තාක්ෂණ සංගමයේ Will Kohnen බදාදා ජාත්‍යන්තර මාධ්‍ය නාලිකාවනට පැවසීය.

අධිකරණ වාර්තාවලට අනුව මෑත වසරවල සංචාර අවලංගු කිරීමට හෝ ප්‍රමාද කිරීමට බල කළ යාන්ත්‍රික ගැටලු සහ අයහපත් කාලගුණික තත්ත්වයන් මාලාවකට ද සමාගම මුහුණ දී තිබේ.

කඩාකප්පල් වූ විනෝද චාරිකා සමහර ඉහළ වැටුප් ලබන ගනුදෙනුකරුවන් තමන් නොගිය බව පැවසූ සංචාරවල පිරිවැය ආපසු ලබා ගැනීමට උත්සාහ කළ නඩු යුගලයකට තුඩු දුන්නේය.

ටයිටැනික් සුන්බුන් වෙත ළඟා වීමට සමාගමට ඇති හැකියාව අධිතක්සේරු කර ඇති බවට පැමිණිල්ලේ සඳහන් විය.

OceanGate අධිකරණයේ ඇති හිමිකම්වලට ප්‍රතිචාර නොදැක්වූ අතර අදහස් දැක්වීමට සම්බන්ධ වීමට නොහැකි විය.

සමාගමේ ප්‍රධාන විධායක නිලධාරියා සමඟ සම්මුඛ සාකච්ඡාවකට එක් වූ GeekWire විසින් 2020 දී පළ කරන ලද ලිපියකට අනුව, “චක්‍රීය තෙහෙට්ටුව” පෙන්නුම් කළ අතර ටයිටැනික් සුන්බුන් වෙත ළඟා වීමට තරම් ගැඹුරට ගමන් කිරීමට නොහැකි වීම නිසා OceanGate හට Titan හි බඳ නැවත ගොඩනඟා ගැනීමට බල කිරීමෙන් පසු සමහර ගවේෂණ ප්‍රමාද විය.

පහත ඡායාරූපය අනුව, සමාගමේ ප්‍රධාන විධායක නිලධාරී සහ වින්දිතයින් අතර ධනවත් වික්‍රමාන්විතයන් වමේ සිට, Hamish Harding, Shahzada Dawood, Suleman Dawood, Paul-Henri Nargeolet සහ Stockton Rush.

ජාත්‍යන්තර මාධ්‍ය නාලිකාවක් විසින් ලබා ගන්නා ලදී වමේ සිට, Hamish Harding, Shahzada Dawood, Suleman Dawood, Paul-Henri Nargeolet සහ Stockton Rush.

ටයිටන් නැව සාමාන්‍යයෙන් මිනිසුන් පස් දෙනෙකු රැගෙන ගියේය: නියමුවෙකු, මේ අවස්ථාවේ දී රෂ්; ගෙවන මගීන් තිදෙනෙක්, මෙම නඩුවේ හමිෂ් හාර්ඩින්, ෂාසාදා ඩාවුඩ් සහ සුලේමන් ඩාවුඩ්; OceanGate හි සංරක්ෂිත වෙබ් අඩවියට අනුව, ටයිටැනික් ගැන දැනුමක් ඇති අන්තර්ගත විශේෂඥයෙක්, මෙම අවස්ථාවේදී Paul-Henri Nargeolet. බ්‍රිතාන්‍ය ව්‍යාපාරිකයෙකු සහ ගුවන් යානා තැරැව්කාර ඇක්ෂන් ඒවියේෂන් හි සභාපති හාර්ඩිංට ඔහුගේ තීරය යටතේ ආන්තික ගවේෂණ ලැයිස්තුවක් තිබුණි.

2019 දී, ඔහු ධ්‍රැව දෙක හරහා ලොව වේගවත්ම සංචරණය සඳහා ලෝක වාර්තාව බිඳ දැමූ ගුවන් කාර්ය මණ්ඩලයේ කොටසක් වූ අතර, 2020 දී ඔහු පැසිෆික් සාගරයේ චැලෙන්ජර් ඩීප් වෙත කිමිදුණු පළමු පුද්ගලයින්ගෙන් කෙනෙකි.

ලෝකයේ සාගරවල ගැඹුරුම ස්ථානය වෙන්න. පසුගිය වසරේ ඔහු බ්ලූ ඔරිජින් අභ්‍යවකාශ යානයේ එක් ආසනයක් සඳහා හෙළි නොකළ මුදලක් ගෙවා ඇත.

පකිස්ථානයේ ප්‍රකෝටිපතියෙකු වන ෂාසාදා ඩාවුඩ් සහ ඔහුගේ පුත් සුලේමාන් ප්‍රමුඛ පකිස්ථාන ව්‍යාපාරික පවුලක කොටසක් විය.

Dawood Hercules Corporation යනු බලශක්ති, ඛනිජ රසායන, පොහොර, තොරතුරු තාක්ෂණ, ආහාර සහ කෘෂිකර්මාන්තය දක්වා විහිදුනු කළඹක් සහිත, රටේ විශාලතම සමාගම් අතර වේ.

කීර්තිමත් ප්‍රංශ කිමිදුම්කරුවෙකු වන නාර්ජොලට් හට ටයිටැනික් නෞකාව ගවේෂණය කිරීමේ දශක ගණනාවක අත්දැකීම් තිබුණි.

ඔහු නෞකාවේ කෞතුක වස්තු ගලවා ගැනීමේ තනි අයිතිය ඇති RMS Titanic Inc. හි දිය යට පර්යේෂණ අධ්‍යක්ෂවරයා ලෙස සේවය කළේය.

සමාගමේ වෙබ් අඩවියේ ඔහුගේ චරිතාපදානයට අනුව, නාර්ජොලට් ටයිටැනික් සුන්බුන් වෙත කිමිදුම් 35 ක් සම්පූර්ණ කළ අතර කෞතුක වස්තු 5,000 ක් ප්‍රතිසාධනය කිරීම අධීක්ෂණය කළේය.

ඔහු ප්‍රංශ නාවික හමුදාවේ වසර 22ක් ගත කළ අතර එහිදී ඔහු අණ දෙන නිලධාරියෙකු දක්වා ඉහළ ගිය බව වෙබ් අඩවිය පවසයි.


GalleryGalleryGalleryGallery