ඔබේ රැකියාවේ කාලය වඩා හොඳින් කළමනාකරණය කිරීමට පියවර කිහිපයක් මෙන්න...

By Subodha Aug 08, 2022 04:06 AM GMT
Subodha

Subodha

in රචනා
Report

ඔබට නැතිවූ කාලය නැවත ලබා ගත නොහැක. කාල කලමණාකරණය කර ගනිමින් කාලය ගත කිරීම සැමවිටම පහසු කාර්යයක් නොවන බවත් සමහර දිනවල එය අනික් අයට වඩා දුෂ්කර බවත් අපි දනිමු. ඔබට හැකි උපරිම ඵලදායි බවට පත් කිරීම සඳහා ඔබගේ කාලසටහන නිසි පරිදි ලබා ගන්නේ කෙසේද යන්න සඳහා අපි ඔබ සමග කතා කරන්නෙමු.

1. ඔබේ ඉලක්ක දැනගන්න

ඔබේ වැඩ කරන දිනය පුරාවටම ඔබ වැඩ කරන දේ ඔබට සහ ඔබේ සමාගමට ප්‍රයෝජනවත් විය යුතුය, එසේ නොමැතිනම් ඔබ අත්‍යවශ්‍යයෙන්ම ඔබේ කාලය නාස්ති කරයි. කෙටි කාලීන සහ දිගු කාලීන ඔබේ පුද්ගලික ඉලක්ක මෙන්ම ඔබ වැඩ කරන ව්‍යාපාරයේ ඉලක්ක මොනවාද යන්න ගැන සිතන්න. ධනාත්මක ප්‍රතිඵලයක් (වර්ධනය හෝ ආදායම වැනි) ජනනය කරන ව්‍යාපෘති සහ කාර්යයන් කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්න. වැඩ කිරීමට ඉලක්කයක් තිබීම. ඔබේ කාලය හැකි උපරිමයෙන් භාවිතා කිරීමට උත්සාහයක් ගැනීමට ඔබට උපකාර වනු ඇත.

2. ඔබ කළ යුතු දේ වර්ග කරන්න

ඔබ කළ යුතු දේවල් ලැයිස්තුව සකසන්න. ඔබේ උරහිස්වලින් බර ලෝකයක් ඉවත් කරීම කාර්යක්ෂමතාව සහතික කිරීමට උපකාරී වේ. ඔබ කළ යුතු දේ සහ එක් එක් කාර්යයට අවශ්‍ය දේ දැන ගැනීමෙන් ඔබව වඩාත් හොඳින් සූදානම් කර තොරතුරු සඳහා කාලය නැති කර ගැනීමට ඇති ඉඩකඩ අඩු වේ. වර්ගීකරණය කරන ලද ලැයිස්තුවක් (පැතුරුම්පතක් වැනි) හෝ ගොනු කිරීමේ පද්ධතියක් (ලේඛන කටයුතු සඳහා) සාදන්න සහ "කියවීමට" හෝ "සම්බන්ධ කිරීමට" හෝ ඔබේ රැකියාව සඳහා අර්ථවත් වන වෙනත් ඕනෑම දෙයක් මගින් ඔබේ වගකීම් සකස් කරන්න. ඔබට නව කාර්යයන් ලබා දෙන සෑම විටම, වහාම එහි කිමිදීම හෝ එය පසෙකින් තැබීම වෙනුවට, ඔබේ ජයග්‍රහණ උපරිම කිරීමට එය නිසි ලෙස සකසන්න.

3. ප්‍රමුඛත්වය දෙන්න

ඔබේ වගකීම් මොනවාදැයි ඔබ දැනගත් පසු ඔබට ප්‍රමුඛත්වය දීමට අවශ්‍ය වනු ඇත. ඔබ සමහර විට පහසු කාර්යයන් පළමුවෙන් ඉවත් කර ගැනීමට පෙළඹිය හැකි නමුත් ඔබේ කාර්යය ඉටු කිරීමේදී වැදගත්කම සහ හදිසිතාව පිළිබඳව ඔබ දැනුවත්ව සිටීම ඉතා වැදගත් වේ. නියමිත කාල සීමාවක් ඇති ඕනෑම දෙයක් නියමිත කාලසීමාවකින් තොරව ඕනෑම දෙයකට වඩා (පැහැදිලි) ප්‍රමුඛතාවයක් ලබා ගන්නා අතර අන්තර්ගතය, බලපෑම හෝ වෙනත් ආකාරයකින් වැදගත් යැයි සලකන ඕනෑම ව්‍යාපෘතියක් අඩු වැදගත් රාජකාරිවලට වඩා ප්‍රමුඛත්වය ගනී. ඔබේ පැවරුම් නියමිත වේලාවට හෝ කල්තියා සිදු කිරීමෙන් ඔබේ සේවායෝජකයා හෝ සේවකයින් සමඟ ඔබට ප්‍රධාන ලකුණු ලැබෙනු ඇති අතර ඔබේ සේවා ජීවිතය සැලකිය යුතු ලෙස අඩු පීඩනයක් ඇති කරයි.

4. ඔබ ඔබේ කාලය ගත කරන ආකාරය සටහන් කරන්න

සති කිහිපයක කාලයක් තුළ ඔබ ඔබේ කාලය පවරන ආකාරය පිළිබඳ සඟරාවක් තබා ගන්න. සෑම දිනකම ඔබ කරන දේ සහ කවදාද යන්න වාර්තා කරන්න. ප්‍රමාණවත් කාලයක් ගත වූ පසු ඔබ නිශ්චිත වැඩ කොටස් සඳහා කොපමණ කාලයක් වැය කරන්නේදැයි පරීක්ෂා කරන්න. මෙය ඔබගේ වඩාත්ම ඵලදායි වේලාවන් මොනවාද, ඔබට වැඩි කාලයක් ගත වන වගකීම් මොනවාද සහ ඔබට අඩුවෙන් ගත කරන්නේ කුමක්ද සහ ඔබ අවධානය වෙනතකට යොමු කිරීම සඳහා කොපමණ කාලයක් නාස්ති කරනවාද යන්න බැලීමට මෙය ඔබට උපකාර කරයි. ඔබ සාමාන්‍යයෙන් ඔබේ කාලය ගත කරන ආකාරය ගැන ඔබ හුරුපුරුදු වූ පසු ඔබ අපගේ ඊළඟ පියවර සඳහා සූදානම් වනු ඇත.

5. කාල සීමාවන් සකසන්න

ඔබ ඒවා කරන සෑම අවස්ථාවකම එකම කාලයක් ගත වන ඇතැම් කාර්යයන් ඔබට තිබේද? ඔවුන්ට සාධාරණ කාල සීමාවක් පවරන්න. කාල සීමාවක් සහිත ව්‍යාපෘතියක් තිබේද? සෑම දිනකම එය මත වැඩ කිරීමට ඔබට කාලය ලබා දෙන්න නමුත් එය කිරීමට අපහසු හෝ කම්මැලි බවක් පෙනෙන තරම් කාලයක් නොවේ. ඔබ ඔබේ එක් එක් කාර්යය සඳහා කොපමණ වේලාවක් වෙන් කරනවාද යන්න පාලනය කර ගැනීමෙන් ඔබට ඔබේ අවධානය වෙනතකට යොමු වීමට ඉඩ සලසන වාර ගණන අවම වේ. උදාහරණයක් ලෙස ඊමේල් වලට ප්‍රතිචාර දැක්වීමට පැයක්, දුරකථන ඇමතුම් ගැනීමට, යනාදී වශයෙන් පැයක් වෙන් කරන්න. ඔබේ කාල සීමාවන් තාර්කික කරන්න නමුත් කාර්යක්ෂමතාව මතක තබා ගන්න. නමුත් මතක තබා ගන්න. තත්පර 30 රීතිය මතක තබා ගන්න - එය තත්පර තිහකින් හෝ ඊට අඩු කාලයකින් කළ හැකිද? දැන් එය කරන්න!

6. දින චර්යාවක් සාදන්න

ඔබ ව්‍යාපෘතියකට හෝ දෛනික කාර්යයකට කොපමණ කාලයක් භාවිතා කරන්නේද යන්න පිළිබඳව ඔබ හුරුපුරුදු වූ පසු කාලසටහනක් සාදන්න. දිනපතා, සතිපතා හෝ මාසික දින දර්ශනයක් අතේ තබාගෙන (ඔබට අනුගමනය කිරීමට පහසුම දේ) සහ දින චර්යාවක් අනුගමනය කිරීමට පටන් ගන්න. සමහර විට ඔබේ උදෑසන මධ්‍යයේ විනාඩි පහළොවක කෝපි විවේකයක් යනු ඔබ කෝපි නොමැති දිනවලට වඩා වැඩි වැඩ කොටසක් කර ඇති බව ඔබට පෙනී යා හැකිය. එබැවින් එම විවේකය ඔබේ දිනචරියාවට ඇතුළත් කරන්න. එසේත් නැතිනම් සමහර විට ඔබ සිතන්නේ අමාරු හෝ නීරස කාර්යයන් ඔබ කලින් දවසේ ඔවුන් සමඟ අරගල කරනවා වෙනුවට දවසට පිටත්ව යාමට පෙරම කිරීම පහසු බවයි. ඔබගේ කාලයෙන් උපරිම ප්‍රයෝජනය ගන්නා කුමන ක්‍රමයක් වුවත් එය ඔබගේ දිනචරියාවට යොදන්න. එක් එක් පැවරුම සඳහා ඔබට ඇති කාල සීමාවන් දැන ගැනීමෙන් මෙය අසීමිත ලෙස පහසු වනු ඇත!

7. බාධාවන්ගෙන් මිදෙන්න

මෙයින් අදහස් කරන්නේ සමහර විට ඔබට ඔබගේ දුරකථනය ඉවතට තැබීමට හෝ සමහර විට එම පොත ඔබ සමඟ වැඩ කිරීමට ගෙන ඒමට නොහැකි විය හැකි බවයි. YouTube සහ Netflix වෙත ප්‍රවේශ වීම අබල කරන්න එවිට ඔබේ ප්‍රියතම vloggers සහ TV වැඩසටහන් දවස පුරා නැරඹීමට ඇති පෙළඹවීම පහව යයි. ඔබ ඇමතුම් ගන්නේ දවසේ නිශ්චිත වේලාවන් අතර පමණක් බව දන්වන්න. පුද්ගලික ක්‍රියාකාරකම් විවේක කාලයට හෝ ඔබේ වැඩ කරන දිනයෙන් පිටත තබා ගන්න (එය හදිසි අවශ්‍යතාවක් නොවේ නම්).

8. ඔබේ අවකාශය සංවිධානය කරන්න

අවුල් සහගත මේසයක් තිබේද? ඔබට අවශ්‍ය ඕනෑම ලියකියවිලි සඳහා කඩදාසි තැටි සහ ඔබේ ලිවීමේ උපකරණ සඳහා කෝප්ප මිලදී ගන්න. වැදගත් ලිපි ලේඛන ගබඩා කිරීම සඳහා ගොනු කිරීමේ කැබිනට්ටුවක් තබා ගන්න. සටහන් සමඟ ඔබේ මේසය අවුල් කරනවා වෙනුවට සැලසුම්කරුවෙකු හෝ සටහන් පොතක් භාවිතා කරන්න. කුඩා කැබලි හෝ වෙනත් අපිරිසිදුකම් පිරිසිදු කිරීම සඳහා සනීපාරක්ෂක පිසදැමීම් අසල තබා ගන්න. ඔබේ පුද්ගලික අයිතම ඔබේ මේසය යට හෝ ලාච්චුවක ගබඩා කරන්න. 

ඔබේ වැඩ අවකාශය පිරිසිදුව සහ පිළිවෙලට ඇති බවට වග බලා ගැනීම කරුණු කිහිපයකට තුඩු දෙනු ඇත. අවධානය යොමු කිරීම සඳහා පැහැදිලි හිසක් සහ අසංවිධානාත්මක අවුල් ගොඩක ගිලිහී යන දේවල් සොයමින් කාලය නාස්ති නොකරයි. ඔබගේ එදිනෙදා වැඩ ජීවිතයට මෙම පියවර ක්‍රියාත්මක කිරීමට ඔබගේ වටිනා කාලයෙන් යම් ප්‍රමාණයක් අවශ්‍ය විය හැකි නමුත්, එසේ කිරීම ඔබගේ කාලය වඩා හොඳින් කළමනාකරණය කර ගැනීමට උපකාරී වේ. ඔබත් මේ පහස් පියවර අනුගමනය කර බලන්න. ඔබ දවස අවසානයේදී කාර්යාලයෙන් පිටවන විට වඩාත් සාර්ථක සහ අඩු ආතතියක් දැනීම සඳහා ඔබේ කාලය පාලනය කර ගැනීමට ඔබට හැකි වනු ඇතැයි අපි බලාපොරොත්තු වෙමු.


ලෝකයේ කොහේ සිටියත් වැදගත් දේ ගැන විස්තර සවිස්තරාත්මකව දැන ගන්න එක් වෙන්න පුවත් WhatsApp සමග 
Join now