මොකක්ද මේ E-Commerce
තාක්ෂණයේ සහ අන්තර්ජාලයේ දියුණුව, දේශීය මෙන්ම ජාත්යන්තර ව්යාපාර මෙම තාක්ෂණයන් කෙරෙහි ආකර්ෂණය වී තිබෙනවා. අද, බොහෝ කුඩා හෝ විශාල ව්යාපාර සහ දේශීය හෝ ජාත්යන්තර ව්යාපාර ඔවුන්ගේ නිෂ්පාදන සහ සේවාවන් අන්තර්ජාලය හරහායි.
ඒ විදිහට අන්තර්ජාලය හෝ වෙනත් ඉලෙක්ට්රොනික ජාලයක් හරහා සිදුවන භාණ්ඩ හා සේවා විකිණීම හෝ මිලදී ගැනීම් විද්යුත් වාණිජ්යය හෙවත් E-commerce ලෙසයි හඳුන්වන්නේ. මෙමඟින් ආයතනයන්හි නිෂ්පාදන සහ සේවාවල පිරිවැය අඩු කරගැනීමට උදව් වෙනවා.
Features of E-Commerce ( විශේෂාංග/වාසි)
- ව්යාපාරික හැකියාව, කාර්යක්ෂමව වැඩි කරයි.
- පිරිවැය සැලකිය යුතු ලෙස අඩු කරයි.
- සංජානනීය ලෙස බෙදා හැරීමේ සේවාවන් වැඩි කරයි.
- ඉක්මන් ව්යාපාරික ගනුදෙනු සහ කාර්යාල ස්වයංක්රීයකරණයේ නොබිඳිය හැකි විසඳුමක්.
- ඉන් අභ්යන්තර ව්යාපාර ක්රියාකාරිත්වය වැඩි කළ හැකියි.
- ව්යාපාරික සන්නිවේදනය කාර්යක්ෂමව වැඩි කරයි.
E-Commerce වර්ග
Business-to-Business (B2B)
එය ව්යාපාරික ආයතන දෙකක් අතර පවත්වනු ලබනවා.
Business-to-Consumer (B2C)
මෙය ව්යාපාරික ආයතනය සහ පාරිභෝගිකයා අතර සිදු කෙරෙනවා.
Consumer-to-Consumer (C2C)
පාරිභෝගිකයාගෙන් පාරිභෝගිකයාට ව්යාපාරික ගනුදෙනු පාරිභෝගිකයන් දෙදෙනෙකු අතර සිදු වෙනවා. මෙය මිලදී ගැනීමට කැමති සහ විකිණීමට කැමති පාරිභෝගිකයින් යන දෙදෙනාටම පොදු වේදිකාවක්.ඒ සඳහා පහසුකම් සපයන වෙබ් අඩවි ඇතැම් වෙබ් අඩවි තිබෙනවා.
E-Commerce වල ප්රතිලාභ
- නිදහස් වෙළඳපොළට පහසුකම් සපයයි.
- පැවැත්ම ගෝලීයයි. (කිසිදු දේශපාලන සීමාවක සීමාවක් නොමැත).
- සැකසීමේ පිරිවැය සැලකිය යුතු ලෙස අඩුයි.
- එය පරිශීලක-හිතකාමී තාක්ෂණය සපයයි.
- සමාන්තරව සහ එකවර අවස්ථා කිහිපයක් ලබා දෙයි.
- ව්යාපාර ප්රවර්ධනය කිරීමට සහ අලෙවි කිරීමට අරපිරිමැස්මෙන් පහසුකම් සපයයි.
- වෙළඳපල පර්යේෂණ පහසුකම් ලබා දීම සඳහා එහි විශේෂාංග පවතියි.
- පාරිභෝගික සම්බන්ධතා කළමනාකරණය පහසු කරයි.
- 24×7 පාරිභෝගික සේවා සැපයීමට පහසුකම් සපයයි.
- සරල පියවරයන් සමඟ දේශීයව මෙන්ම ජාත්යන්තරව අරමුදල් හුවමාරු කිරීමේ පහසුකම සපයයි.